تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد
سرخط خبرها

بخاری‌های قدیمی بیش از ۷۵ درصد هدررفت سوخت دارد

  • کد خبر: ۱۹۳۰۲۳
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
بخاری‌های قدیمی بیش از ۷۵ درصد هدررفت سوخت دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بخاری‌های موجود در منازل در کشور ما مصرف فوق العاده زیادی دارد و بیش از ۷۵درصد سوخت را هدر می‌دهد و فقط ۲۵درصد آن را می‌سوزاند.

به گزارش شهرآرانیوز، بهزاد رحیمی درباره طرح تعویض بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های نسل جدید و پر بازده هرمتیک گفت: یکی از محوری‌ترین مسائلی که کشور ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند، موضوع ناترازی و هدررفت زیاد انرژی در کشور است. این موضوع در سال‌های اخیر به حدی جدی شده است که در بخش‌هایی نظیر گاز و بنزین، خام سوزی صورت می‌گیرد و منابع کشور بدون هیچ گونه ارزش افزوده‌ای دود می‌شوند و سرانه مصرف نیز بسیار زیاداست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه موضوع بهینه‌سازی در حوزه بخاری‌ها، یک اقدام کلیدی در زمینه بهینه‌سازی است افزود: بخاری‌های موجود در منازل در کشور ما مصرف فوق‌العاده زیادی دارد و بیش از ۷۵درصد سوخت را هدر می‌دهد و فقط ۲۵درصد آن را می‌سوزاند.

این نماینده مجلس در ادامه توضیح داد: اجرای کامل طرح جایگزینی و نوسازی بخاری‌های فرسوده با بخاری‌های نسل جدید در پایان پنج ساله برنامه هفتم توسعه پتانسیل صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در کل مصرف گاز کشور در ایام پیک را دارد. علاوه بر این، هدف برای کاهش سالانه ۱۰ میلیاردمترمکعب مصرف گاز در اوج تقاضای گاز است که به طور کامل ناترازی گاز زمستانی صنایع را برطرف خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: بخاری‌های نسل جدید هرمتیک مصرف گاز خیلی کمی دارد و قطعاً بدون دخالت دولت امکان‌پذیر نیست که این شرکت خودش مستقیماً اقدام به تولید کند و همچنین اینکه مردم بتوانند خودشان این بخاری‌ها را خریداری کنند چون این بخاری‌ها قیمت خیلی زیادی دارد.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: دولت باید به صورت تضمینی این بخاری‌ها را خریداری کند تا آن‌ها بتوانند خطوط تولید خود را راه‌اندازی کنند و علاوه بر این، این اقدام باید یک سازوکار اجباری برای مصرف کنندگان داشته باشد.

رحیمی افزود: ولی باز هم این اقدام نیازمند مشوق‌های دیگری هم هست. با توجه به میزان مصرف زیاد و غیراستاندارد بودن بخاری‌های فعلی که در منازل وجود دارد ناچاریم به سمت استفاده از این بخاری‌های نسل جدید برویم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این صنعت ساخت بخاری‌های هرمتیک خودش را معرفی نکرده است و خوشان به تنهایی اقدام به تحقیق و توسعه کرده‌اند ولی تولید این بخاری‌ها بدون حمایت دولت به فاز انبوه نمی‌رسد.

رحیمی توضیح داد: با توجه به کمبود و ناترازی گاز در زمستان‌ها باید به سمت استفاده از بخاری‌های هرمتیک برویم ولی دولت این موضوع را جدی نگرفته است و همچنین کمتر کسی با این تکنولوژی در کشور آشنایی دارد.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: باید دولت به این سمت برود ولی کسانی که صاحب نظر و تصمیم گیرنده هستند واقعیت‌ها را قبول نمی‌کنند و باید به همین وضعیت ادامه بدهیم تا به بن بست برسیم و بعد تصمیم بگیرند که این شرایط را اصلاح کنند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری اولیه موردنیاز حدود ۲ میلیارد دلار است ولی جلوگیری از اتلاف انرژی هر سال معادل ۳ میلیارد دلار است که به معنی بازگشت سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش در همان سال اول است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->